216 kişi okudu
Metni Küçült Metni Büyüt Reset
OKUMA YAZMA BİLMEYEN KALMAYACAK
Elazığ İl Milli Eğitim Müdürü Feyzi Gürtürk, Günışığı ve Yeni Ufuk Gazetelerini ziyaret etti. İmtiyaz Sahibi Nafiz Koca ile görüşen Milli Eğitim Müdürü Gürtürk, Elazığ'daki eğitim öğretim çalışmalarına ilişkin bilgiler verdi.

Elazığ İl Milli Eğitim Müdürü Feyzi Gürtürk, Elazığ'da okuma yazma oranının yüzde 96 seviyesine çıktığını, kalan yüzde 4'lük kısmına ulaşmak için çalışmaların sürdürüldüğünü kaydetti.

TÜİK verilerine göre Elazığ'da okuma yazma bilmeyen 22 Bin kişi olduğunu belirten Gürtürk, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan tarafından başlatılan, 'okuma yazma seferberliği' kapsamında Elazığ'da okuma yazma bilmeyen 14 bin kişiye ulaşarak eğitim verdiklerini, 8 bin kişiye ulaşmaya çalıştıklarını aktardı.

"EVDE EĞİTİM VERİYORUZ"

Proje kapsamında evde eğitim verdiklerini de belirtenGürtürk, "Elazığ'da şuanda yaklaşık 8 Bin okuma yazma bilmeyen var. Bu oran özellikle yaşlı nüfus üzerinde. Okuma yazma bilmeyen herkese ulaşmaya çalışıyoruz. Bu noktada evde eğitimler de veriyoruz. Evde yatalak, fakat okuma yazma öğrenme talep edenler oluyor. Bu talepleri yerine getiriyoruz. Eğitim sonunda da okur yazarlık belgesi veriyoruz.Cumhurbaşkanlığımızın himayelerinde Emine Hanımefendinin yürüttüğü projede başarılı bir yerdeyiz. Okuma yazma kurslarında Türkiye 6. sıradayız. Bunu daha da ileri seviyelere çıkarmak için çalışıyoruz." dedi.

"ELAZIĞ HER YERDE OKUYOR"

Milli Eğitim Müdürlüğü'nün sürdürdüğü Elazığ Her Yerde Okuyor projesine de değinen Gürtürk, "Bu projemiz üçüncü yılına girdi. Oda çok güzel gidiyor. Çocuklarımız evde, okulda, her yerde okuyor. Aile okumaları da var. Pansiyonlarımızda kalan öğrencilerimizi de ziyaret ediyoruz. Onlarla muhabbet ediyoruz. Kitap okuyoruz. Bürokraside olan arkadaşlarımızı çağırıp bir farkındalık oluşması için çocuklarımızla buluşturuyoruz. Yaptığımız anketlerde büyük bir memnuniyet var. Bunun devam etmesini istiyorlar." şeklinde konuştu.

"OKUL CAMİ BULUŞMALARI ÇOK FAYDALI"

Kurum olarak sürdürdükleri bir diğer önemli çalışmanın Okul Cami Projesi olduğuna dikkat çeken Gürtürk, "Okul-Cami Buluşması projemiz de üçüncü yılına girdi. Bu projemizi Müftülüğümüzle birlikte yapıyoruz. Öğrencilerimizin camileri gezmesini, müştemilatını görmesini istiyoruz. Geçen yıl Bahçelievler okulumuzda eğitim gören öğrencilerimizle birlikte cami ziyaretinde bulunduk. Kız öğrencilerimizden biri 'ilk kez cami görüyorum, çok sevdim burayı' dedi. Yani camiye girmeyen çocuklarımız var. Bu manada bu projeyi önemsiyoruz." ifadelerini kullandı.

"EĞİTİM ÇITASINI ÜST SEVİYELERE ÇIKMASI İÇİN GAYRET GÖSTERİYORUZ"

Elazığ'da eğitim ve öğretimin üst seviyelere çıkması için yoğun çaba gösterdiklerini belirten Gürtürk, şöyle konuştu: "18-22 Kasım tarihleri arasında öğrencilerimiz ara tatile girdi. Öğretmenlerimiz okullarda seminer çalışmalarını yaptılar. Eksikliklerle ilgili varsa bu çalışmalar yaptılar. Okul müdürlerimiz küçük onarımlarını gerçekleştirdiler. Bakanlığımızın projesi çerçevesinde öğrencilerle ilgili yapılacak çalışmalar, ailelerin velilerin yapacağı çalışmalar, özellikle akraba ziyaretleri, sosyal kültürel faaliyetler, müze ziyaretleri, tarihi yerlerin gezilmesi konusunda okullarımıza bu çalışmaları artırdık. Öğretmenlerimiz de öğrencilerimizle birlikte bu çalışmaları yaptılar. Öğretmenlerimiz de ara tatilinde belki de hiç olmayacak şekilde birbirlerini tanıma fırsatı buldular. Birlikte kahvaltı yaptılar, tarihi turistik yerleri gezdiler. Birlikte doğa yürüyüşü yaptılar. Birlikte oturdular. Öğretmenler odasında eğitimle ilgili beyin fırtınası gerçekleştirdiler. Sportif etkinliklere katıldılar. Amacımız Elazığımıza, topluma, öğrencilerimize, velilerimize hizmet etmektir. Biz insan yetiştiriyoruz. Yetiştirdiğimiz insanın vatanını, milletini seven, dinine diyanetine bağlı, toplumsal değerleri özümsemiş ve kendini bu yönde yetiştirmesi için çaba sarf ediyoruz. İnşallah bu çalışmaların sonucunu göreceğiz. Biz iyi olduğumuzu, başarıya ulaşmak için elimizden geleni ekibimizle birlikte tüm çaba ve gayretimizi gösteriyoruz. Biz büyük bir aileyiz. 127 Bin öğrencimiz, 9500 öğretmenimiz, 3 binin üzerinde çalışanımızla her evdeyiz. Onun için güzel olanı yapmak için çaba ve gayret sarf ediyoruz."

"YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN UYUM EĞİTİMİ VERİYORUZ"

Elazığ'da 2876 yabancı uyruklu öğrencinin eğitim ve öğretim gördüğünü aktaran Milli Eğitim müdürü Gürtürk,"Bu öğrencilerimizin büyük çoğunluğu Suriyeli. Bunlara da okullarımızda uyum eğitimi veriyoruz. Herkes kendi mahallesindeki okula gidiyor. Kendi seviyesindeki sınıfta eğitim öğretim görüyor. Fakat biz bunlara belirli zamanlarda uyum eğitimi veriyoruz. Dil sınavı yapıyoruz. Dil bilmeyenlere kurs yöntemiyle Türkçeyi öğretiyoruz." dedi.

"OKULLARIMIZI ZİYARET EDİYORUZ"

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un talimatı üzerine, Elazığ'da bütün okulları ziyaret ederek öğretmenlerle bir araya geldiklerini ifade eden Gürtürk, "Sayın Bakanımızın 'öğretmenler odasına dokunun' talimatı doğrultusunda il merkezi, ilçe ve beldeler olmak üzere tüm öğretmenler odalarını ziyaret ettik.Ziyaretlerimizde sömestr tatiline kadar olan kısım ve kısa, orta ve uzun vadedeki planlarımızı görüştük. İyi gidiyoruz. Öğretmenlerimiz memnun. İkinci turlarımıza başladık. Olumlu dönüşler alıyoruz." ifadelerine yer verdi.

"SPORTİF ETKİNLİKLERDE DERECELERİMİZ VAR"

Elazığ'daki okulların sportif etkinliklerde de başarı gösterdiğine dikkat çeken Gürtürk, şunları aktardı: "Türkiye Öğretmenler masa tenisi kupasında ilimiz bayanlarda birinci oldu. Dereceye giren öğretmenlerimiz Sayın Bakanımızdan madalyalarını aldılar. Geçen Elazığ Spor lisemiz dünya şampiyonasına gitti. Futbolda Türkiye birincisi oldu. Diğer bireysel dallarda da birinciliklerimiz var. Avrupa, dünya birinciliklerimiz var."

"TAM GÜN EĞİTİME YÜZDE 100 ORANINDA GEÇECEĞİZ"

Elazığ Eğitim ve Araştırma Hastanesinin Şehir Hastanesine taşınmasının ardından boşalan mevcut binanın ve yerleşkesinin Milli Eğitim Bakanlığına devredildiğini anımsatan Gürtürk, sözkonusu binanın eğitim kampüsü olarak değerlendirileceğini kaydetti.

Binanın Milli Eğitime geçmesinin büyük bir avantaj olduğuna dikkat çeken Gürtürk; "Dün itibariyle hastane binasının devri gerçekleşti. Elazığ ortaokulu, Mezre ortaokulu, Dumlupınar orta okulu, İsmetpaşa ilkokulu ve Gazi ortaokulunu içine alan hilal şeklindeki yeri de hinterlandını yukarı doğru kaydırıp hastanede oluşturacağımız ve yapacağımız yeni binalarla, Elazığ'da tam gün eğitime geçeceğiz. Şuanda tam gün eğitimde yüzde 90 oranındayız. Yüzde 10 kısım kaldı. Hastanemizin gerçekleşmesiyle birlikte ilimizde yüzde yüz oranında tam gün eğitime geçeceğiz." diye konuştu.

"MEHMET AKİF ERSOY LİSESİ TAŞINACAK"

Elazığ Belediyesi'nin meydan projesi kapsamında Mehmet Akif Ersoy Lisesinin yıkılacağını söyleyen Gürtürk, şunları söyledi: "Hastanenin yeri gerçekleştiğinde Mehmet Akif Ersoy Lisesini taşıyacağız. Orada şehrimizin, insanlarımızın nefes alacağı güzel bir meydan olacak. Çünkü tüm Avrupa şehirlerinin hepsinde de büyük ve geniş meydanlar var. Elazığ'da da o bölgede yapılacak meydan çok güzel olur."

"BASIN YAYIN KURULUŞLARINI ÖNEMSİYORUZ"

Elazığ'da yayın yapan basın yayın organlarının kendilerine yol gösterdiğini, bunun da memnuniyet verici olduğuna değinen Gürtürk, "Bugünde Günışığı ve Yeni Ufuk Gazetelerini ziyaret ettik. Nafiz Bey her zaman eğitim yönünden, güzel gördüklerini yazıyor. Eksik gördüklerin de yazıyor. Kendilerine teşekkür ediyoruz. Olumlu yönde yazma olduğu gibi eleştirel açıdan da bakmak bizim için önemli. Bizi tatlı dillerle eleştiriyorlar. İnşallah bu böyle devam eder. Basın da bizim bir yönümüz. Biz belki gözden kaçırmış olabiliriz ama gazeteci gözüyle bakıldığı zaman bir eksiklik olduğu zaman biz bu eksikliği gidermiş oluyoruz. Bizler birbirimizin tamamlayıcısı olalım. Bunun eğitime, topluma, ilimize olumlu katkısı olduğunu düşünüyorum. Biz de kendimizi çek ediyoruz. Nafiz beye ve ekibine teşekkür ediyorum." şeklinde konuştu.